От НАП напомнят за задължение на работодателите

До 2 март трябва да подадат справки за изплатени през 2025 г. доходи на физически лица

До 2 март предприятията и самоосигуряващите се лица, които са изплатили през 2025 г. доходи на физически лица, включително и от трудови правоотношения, са длъжни да представят по електронен път в НАП справки за изплатените суми. Те се обявяват в левове, предвид че през 2025 г. това е основната валута в България. Според нормативните изисквания справките се подават до 28 февруари, но тъй като е събота, срокът се удължава до първия работен ден – 2 март.

Освен изплатените през миналата година облагаеми доходи по трудови правоотношения и удържаните данък и задължителни осигурителни вноски, работодателите трябва да обявят и определени необлагаеми доходи, предоставени от тях. Сред тях са: дадените на служителите ваучери за храна, които са освободени от облагане с данък, изплатените обезщетения за първите два дни от болничния, еднократните помощи в размер до 2400 лв. за раждане или осиновяване на дете, сключване на граждански брак и необлагаемите дневни командировъчни .

Обявяват се и изплатените през годината доходи, удържаните данък и задължителни осигурителни вноски на физически лица от извънтрудови правоотношения, упражняване на свободна професия, авторски и лицензионни възнаграждения, наем или друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество и доходи от други източници.

За да улесни подаването на справките, НАП предоставя на сайта си клиентско приложение.

Related Articles

Архитектурни срещи: „АРХИТЕКТЪТ СЛЕД УНИВЕРСИТЕТА“

На 8 октомври 2026 г. в Централния дом на архитекта в София ще се проведе събитие от поредицата "Архитектурни срещи". Темата е „За архитектурата,...

Доброволческа акция по почистване на София и езерата на Южния парк

Есенно почистване на София и езерата на Южен парк организира Столичната община. Доброволческата акция ще се проведе на 10 октомври (събота) от 10:00 до...

ПОСЛЕДНИ

НАЙ-ЧЕТЕНИ