От 2025-а: Общините имат 4 опции за изчисляване на такса смет

Голяма промяна при такса “смет” предстои от 2025 г. От следващата година тя трябва да се изчислява според количеството изхвърлени отпадъци, а не като процент от данъчната оценка на имота, както е в момента.

Над 20 години бавим въвеждане на принципа “Замърсителят плаща”, а това е принцип на европейското законодателство, коментират от Българската Стопанска Камара. С последното изменение за местните данъци и такси се дават 4 опции на общините за изчисляване на таксата за битови отпадъци въз основа на количеството. Единият е на брой ползватели на имота, вероятно това ще бъде най-подходящо за сгради в режим на етажна собственост с повече апартаменти. Втората възможност е, когато имотът е самостоятелен, може да бъде предприятие или отделна къща на собственик, да е известна честотата на извозване през годината. Третият вариант е чрез едни специални торби, които са със съответната съвместимост, които закупуването и предоставянето им ще покрива тези разходи. С четвъртата опция законодателят даде на общинските съвети те да преценяват, да могат и да не прилагат основа на база на количеството събрани и третирани отпадъци.

Към момента са разнопосочни прогнозите дали такса смет ще падне или ще се увеличи за домакинствата от следващата година.

Related Articles

Европейската банка за възстановяване и развитие финансира проучвания в открития рудник край Панагюрище

Панагюрската меднодобивна компания "Асарел-Медет" получи 55 млн. евро заем от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). Финансирането е за проучвателни дейности в открития...

Благоустрояват две зони в центъра на Сливен

Община Сливен започва благоустрояване на две пространства в централната градска част, като проектите предвиждат изграждане на нови паркоместа, алеи и вътрешноквартални улици, обновяване на...

ПОСЛЕДНИ

НАЙ-ЧЕТЕНИ